some-facebook-code
home lørdag d. 29-07-2017 kl. 13:41 | uge 30 Lectio | Kalender | Find FHF | Kontakt FHF |
HF- gir dig grønt lys til livet  - Frederiksberg Hf kursus
HF- gir dig grønt lys til livet  - Frederiksberg Hf kursus
HF- gir dig grønt lys til livet  - Frederiksberg Hf kursus
Hf kurset
Frederiksberg Hf (FHF)
Det 2-årige dagkursus til Hf eksamen.
Dialoger - Fællesskab - Udvikling
Det 2-årige dagkursus til Hf eksamen. Dialoger - Fællesskab - Udvikling
Det 2-årige Hf - giver adgang til videregående uddanelse

Eleverne på FHF:

Elevprofiler

Det, som mere end noget andet skaber dette kursus' særlige undervisningsmiljø, er fortsat de studerende.

Deres baggrund er meget forskellig, men vores studerende er typisk unge voksne, som:

  • har afbrudt et tidligere uddannelsesforløb og nu ønsker at kvalificere sig til videre uddannelse
  • har en faglig uddannelse, men ønsker flere almene kundskaber og adgang til videregående uddannelse
  • har arbejdet, gået på efterskole, højskole eller rejst og nu er motiveret for at gå i gang med en uddannelse
  • kommer direkte fra 10. klasse, og som er modne, selvstændige og som med et godt fagligt niveau

Efter vores opfattelse er det mere eleverne end det faglige indhold i uddannelsen, der adskiller hf-uddannelsen fra gymnasiet. I det følgende kan du selv danne dig et indtryk af eleverne på vores Hf-kursus.

Kursister siger om Hf:

  • “ HF har betydet alverden for mig og mulighederne for min fremtid - ingen tvivl om dét.

    Det har åbnet utallige døre, og givet mig så mange muligheder - både uddannelses- og arbejdsmæssigt.

    Udover det, har HF lært mig mange ting som måske virker ubetydelige. Men f.eks. at læse en bog (...).

    Lyder måske fjollet, men dét har HF også givet mig - altså en bedre forståelsesramme for verden. ”

  • “ Jeg kunne få en boglig uddannelse selvom min tid i folkeskolen var rigtig dårlig.

    Jeg troede jeg var dum indtil jeg fik et gennemsnit på 11,3 på jeres skole og kunne gennemføre jordemoderuddannelsen til topkarakterer.

    Snart skal jeg ud og rejse med Læger uden grænser og på den endnu længere bane drømmer om at tage en kandidat i jordermodervidenskab. ”

  • “ Det har betydet alt for mig, da jeg ellers ikke ville have haft mulighed for at læse videre på noget, der interesserer mig.

    Skolen gjorde det muligt for mig at koncentrere mig nok til, at jeg kunne få det gennemsnit jeg behøvede.

    Jeg er ekstrem taknemmelig for mange af de dygtige lærer, der er ansat og i det hele taget muligheden for en chance til efter at være droppet ud af gymnasiet. ”

  • “ I forhold til uddannelse har det betydet alt.

    Uden HF havde jeg aldrig fået mulighed for at starte på universitetet, og uden støtten fra Frb.HF var mit snit aldrig blevet godtnok til min drømmeuddannelse.

    Socialt har det også betydet enormt meget, og de mennesker jeg lærte at kende på de to år, betyder stadig alt. ”

  • “ Hf-uddannelsen har givet mig adgang til, at jeg kunne søge ind på en videregående uddannelse.

    Samtidig løftede uddannelsen mit faglige niveau gevaldigt, og det gjorde mig i stand til at begå mig på en videregående uddannelse og tro på at det kunne lykkes.

    Jeg mødte nogen meget inspirerende og dygtige lærere - dette gjorde en kæmpe forskel for mig. Jeg har meget positivt, at sige om Frederiksberg HF, men det ovennævnte er det der falder mig først ind. ”

  • “ Selve uddannelsen har givet mig en rigtig bred viden og på et højt fagligt niveau.

    Frederiksberg HF-kursus har givet mig to fantastiske år, fyldt med optankning på selvtillidskontoen, sjov, venskaber og har givet mig lysten til at lære mere.

    Frederiksberg HF-kursus har bidraget med fantastiske og engagerede lærer og dejlige rammer. ”

  • “ HF-uddannelse har betydet for mig, at jeg kunne komme videre på drømmestudiet efterfølgende.

    Fordelen var i min optik, at jeg kunne gennemføre det adgangsgivende studie på blot to år, fremfor gymnasiets 3 år.

    Jeg var glad for min tid på Frederiksberg HF og så det som en fordel, at kusisterne var betydeligt ældre/modne end tilfældet er på gymnasierne. ”
  • “ HF uddannelsen har betydet rigtig meget for mig. Med min HF eksamen kunne jeg komme ind på drømmestudiet.

    Samtidig har HF-uddannelsen været en lærerig oplevelse, hvor jeg lærte rigtig meget om selvdisciplin og hvad der skulle til for at nå mine mål.

    Desuden var jeg utrolig glad for alle mine undervisere på HF. ”
  • “ Jeg tog HF på et perfekt tidspunkt, hvor jeg var klar til at være ansvarlig og målrettet.

    Helt praktisk har uddannelsen betydet at jeg har fået et godt gennemsnit, så jeg får en videregående uddannelse.

    Derudover har tiden på HF haft en generel positiv indvirken på min udvikling, har givet mig gode venskaber og gode minder ”
  • “ Jeg var meget glad for min HF-forløb. Er enormt glad for at jeg gik på HF og ikke i gymnasiet, da alle elever var meget målrettede og engagerede.

    Dette oplevede jeg ikke de 3 måneder jeg gik i gymnasiet. Fedt at folk var lidt ældre og mere modne og klar til at gå i skole.

    Syntes HF er en enormt god skoleform, da den minder meget om den undervisningsform der er på uni. Her mener jeg indstilling til fravær og eksamensformen, hvor man er oppe i alle fag. Var også enormt glad for mine lærere. ”
Flere kommentarer fra tidl. kursister..

Med mennesker og relationer i centrum

Kursisterne på Frederiksberg Hf kursus Monique interesserer sig for mødet mellem mennesker, og vil bruge sin hf-eksamen til at læse sociologi.

At lære sig selv at kende gennem møder med andre. Det kunne være overskriften for Monique H.F. Jakobsen, 17 år og elev i 2.D. Monique tog 10. klasse på Bindernes efterskole i Rødby.

Her krævedes der, at man engagerede sig i det sociale liv på skolen. Det var til tider hårdt. Men hun lærte mange mennesker at kende og derigennem også sig selv. Netop det at være i et miljø, hvor man møder mange forskellige mennesker, og hvor der er plads til forskellighed, er også en af de ting, Monique sætter pris på ved Frederiksberg hf-kursus.

Hun er især glad for psykologi, hvor eleverne lærer om, hvad der former os som mennesker. Når hun har taget sin hf-eksamen, vil Monique gerne læse sociologi.

Tag samfundsansvar som journalist

Mick - kursist på Hf Mick Goldenbaum, 26 år elev i 2.D på Frederiksberg hf-kursus

Mick vil, med sine oplevelser fra verden i baggagen, læse journalistik og kommunikation og på den måde være med til at præge samfundet. Oplevelser af fattigdom og krig har mærket Mick Goldenbaum, 26 år og elev i 2.D på Frederiksberg hf-kursus, for livet, men også givet ham lyst til at blive journalist.

Som 19-årig var Mick udsendt som soldat i Afghanistan. Her oplevede han kammerater komme slemt tilskade og fattige børn løbe efter soldaterne, mens de tiggede om vand. Oplevelserne sidder stadig i ham, men nu vil han tage en hf-eksamen, så han kan læse journalistik og kommunikation og være med til at præge samfundet. Mick sætter især pris på det gode sociale sammenhold i hans klasse og på undervisningen i samfundsfag og religion.

Læs flere profiler ..

Et fedt socialt miljø

Kursisterne på Frederiksberg Hf kursus Efter at have udlevet sin drøm om et liv med musik flyttede Marie Munk Jensen til København og begyndte på Frederiksberg hf-kursus. "lærerne er gode til at lytte og få alle med" og ".. der er et fedt socialt miljø i klassen". Hun ved med sig selv, at hvis hun vil tage en hf-uddannelse, så kan hun også.

"Alle gik med en drøm om at leve med musik."

Marie Munk Jensen er 21 år. I mange år var hendes drøm at leve af at spille musik. Den drøm forfulgte hun bl.a. på et ophold på Den Rytmiske Højskole. „Det var superfedt“ husker Marie.

Marie havde imidlertid brug for at komme videre og flyttede derfor til København, hvor hun begyndte på Frederiksberg hf-kursus. Her oplevede hun, at "lærerne er gode til at lytte og få alle med" og ".. der er et fedt socialt miljø i klassen". Marie ved endnu ikke helt, hvad hun vil. Hun tager en ting ad gangen. Lige nu handler det om at gennemføre HF.

Plads til forskellighed

Kursisterne på Frederiksberg Hf kursus For 22-årige Lærke Holmqvist Pedersen er det vigtigt, at hun er glad for det, hun laver, og at der er et godt socialt miljø i klassen. På FHF er de to ting gået op i en højere enhed. "Eleverne på skolen har vidt forskellig baggrund, men alle føler sig accepteret." Før Lærke startede på Frederiksberg hf-kursus havde hun været au pair i London og på Island og siden salgsassistent i Synoptik og Hennes & Mauritz. Hun fik lyst til at lære noget, og da FHF havde nogle valgfag, hun syntes var spændende, søgte hun ind og blev optaget i 1.C i 2012.

På FHF oplever Lærke, at lærerne er engagerede, og at der er plads til forskellighed. "Eleverne på skolen har vidt forskellig baggrund, men alle føler sig accepteret." Der er et godt sammenhold i klassen, og det gør det lettere at lære noget.
Lærke er endnu ikke sikker på, hvad hun vil bruge sin hf til. Men hun ved, at det skal være noget med mennesker, og at hun skal have hjertet med i det.
Kursisterne på Frederiksberg Hf kursus

Om at finde sin egen vej ..

»Før jeg kom på Frederiksberg hf-kursus, vidste jeg ikke rigtigt, hvor jeg var på vej hen. Men på hf er der mulighed for at danne sig sin egen mening om tingene og finde sin egen vej, fordi der ikke er årskarakterer.

Det gør, at der ikke er så stort pres på en som i gymnasiet. Og det at gennemføre noget gav mig en god følelse. Jeg følte virkelig, jeg kunne noget. Jeg følte mig integreret i samfundet.«

(Mark-Lukas Oldenburg Nielsen, 23 år, læser psykologi på Københavns Universitet)

Vidensfællesskab

Kursisterne på Frederiksberg Hf kursus Selv om Alexander Christian Nitze kun er 25 år, har han stor erfaring som iværksætter. På Frederiksberg hf-kursus har han fundet nye måder at se på samfundet på, som han kan bruge til at videreudvikle sit firma. Alexander Christian Nitze er medejer, medstifter og kunstnerisk ansvarlig for natklubben og spillestedet Fabriken, der arrangerer koncerter med bands med høje kunstneriske ambitioner og høj kvalitet. Han er tilknyttet det århusianske spillested Train, men laver og har også lavet koncerter på Roskilde Festival, Vega, Amager Bio, Rust, Studenterhuset Aalborg mm.

Drivkraften har for Alexander været „at løfte niveauet for, hvordan man går i byen“ og „at skabe et modspil til jo-fuldere-jo bedre-kulturen“. Hans mål er ”at give folk en oplevelse“ og „vise det gode, der kommer ud af fællesskab“.

Alexander savnede imidlertid nye inputs og begyndte derfor på Frederiksberg hf-kursus. Her har han fundet et vidensfællesskab. Alexander håber på at bruge sin hf til at læse på universitetet og gøre sit firma til en større spiller på det musikalske landkort.

Alle taler til dig

Kursisterne på Frederiksberg Hf kursus For Sylwia Leszczynska har det været en positiv oplevelse at komme fra Polen til Danmark. På Frederiksberg hf-kursus er der et bedre socialt miljø, end hun er vant til.

Sylwia Leszczynska har været i Danmark i to år. Hun kom hertil sammen med sin familie fra Katowice, hvor hun gik i gymnasiet. Sylvia husker tiden på gymnasiet som hård. „Hver dag var der tests“, fortæller hun. „Eleverne var meget pressede, og der var problemer med mobning“.

På Frederiksberg hf-kursus har hun imidlertid oplevet et helt andet miljø. „Her taler alle til dig“, siger hun. Men Sylvia er også kommet på hårdt arbejde med at lære det danske sprog. To gange om ugen går hun på sprogskole sammen med sin mor for at lære dansk. Sylvia håber på at bruge sin hf-uddannelse til at blive stewardesse.

Fodbolden skiftet ud med bøger

Kursisterne på Frederiksberg Hf kursus Fodbold var Asmat El Ouargis liv. Et biluheld tvang ham imidlertid til at stoppe karrieren og skifte fodbolden ud med bøger. På Frederiksberg hf-kursus er han i gang med en ny halvleg i sit liv. Som fodboldspiller lærte Asmat El Ouargi, at „man skal kunne hive sig selv op, selv om man er bagud“.

"en hf-uddannelse giver muligheder og åbner døre". Den erfaring fik han brug for, da han og en kammerat en morgen kørte galt på vej til træning i den engelske fodboldklub Norwich. Uheldet betød, at Asmat måtte stoppe karrieren. På hospitalet lærte han „at holde modet oppe“. Efter en periode med bla. arbejde i en børnehave besluttede Asmat sig for at tage en uddannelse. Selvom han aldrig har været noget skolemenneske, „må man have noget at falde tilbage på“. Og en hf-uddannelse „giver muligheder og åbner døre“.

Cristina Drachmann Uva

Elev i 1.V på Frederiksberg hf-kursus
Finanskrisen har fået mange til at forstå vigtigheden af at tage en uddannelse. Efter at have boet en årrække i Spanien, hvor hun underviste i hesteadfærd og -psykologi, er 23-årige Cristina Drachmann Uva vendt tilbage til Danmark for at tage en hf-uddannelse på Frederiksberg hf-kursus og senere studere genetik på LIFE.

Kursisterne på Frederiksberg Hf kursus Hvorfor valgte du Frederiksberg hf-kursus? Her bliver der gjort meget for at unge, der har været ude af uddannelsessystemet et par år, også kan følge med. Lærerne er gode til at forklare tingene fra bunden af, og der er ingen dumme spørgsmål. Hvordan har din oplevelse af Frederiksberg hf-kursus været? Rigtig god. Min klasse er helt fantastisk. De andre vil gerne hjælpe med både faglige spørgsmål og praktiske ting. Desuden er lærerne rigtig gode.
Hvilke tre grunde vil du give til at vælge Frederiksberg hf-kursus? Lærerne er gode. Der er et godt socialt sammenhold, og så er der mange aktiviteter som f.eks. vores friluftstur

Patrick Alexander Kempf

Elev i 1.V på Frederiksberg hf-kursus
23-årige Patrick Alexander Kempf begyndte efter folkeskolen på Christianshavns Gymnasium, men havde for meget energi til at sidde stille. Kursisterne på Frederiksberg Hf kursus En uddannelse i hæren til konstabel og erfaringer fra udsendelse til Afghanistan gav ham selvdisciplin og indre ro. På Frederiksberg hf-kursus tager han nu en hf-uddannelse, der skal få ham ind på Hærens Officersskole. Hvorfor valgte du at gå på Frederiksberg hf-kursus? Jeg skal have en hf-uddannelse for at komme ind på Hærens Officers skole. "Man kan godt føle sig lidt gammel, når man er 23, og jeg valgte Frederiksberg hf-kursus, fordi gennemsnitsalderen er lidt højere her end andre steder". Hvordan har din oplevelse været af Frederiksberg hf-kursus? Jeg synes, lærerne er gode og velforberedte. Man kan også mærke, at eleverne er seriøse. Desuden skaber den åbne aula et godt socialt miljø. Hvilke tre ting ved Frederiksberg hf vil du anbefale til andre? Der er mange muligheder for at vælge lige de fag, man har brug for. Der er en god stemnning blandt lærere og elever og der er en højere gennemsnitsalder end andre steder

Christian Monberg

Hvilken baggrund havde du, da du startede på FHF?

Jeg er nok en atypisk elev i den forstand, at jeg har været ude af uddannelsessystemet i mange år. Jeg har dyrket elitesport på meget højt plan, men har valgt at kombinere dette med en akademisk uddannelse. Kursisterne på Frederiksberg Hf kursus Hvordan har din oplevelse af at være elev på FHF været med hensyn til det sociale miljø på skolen?

Jeg har fra starten valgt, at jeg ikke er startet på FHF på grund af det sociale aspekt, og jeg har derfor heller ikke været særlig aktiv på denne front. Når det er sagt, føler jeg dog, at der er et stærkt sammenhold på vores hold trods de store forskelle i alder og niveau. Hvordan har din oplevelse været af lærerne og af undervisningen? "Jeg var, og er stadig, meget imponeret af undervisernes engagement i undervisningen." Der hersker, på alle niveauer, en god sparring mellem lærer og elev. Hvad synes du skolen har gjort for at tilgodese netop dine behov som studerende? Skolen har været meget tolerant over for mine behov i forbindelse med min sport. Ligeledes føler jeg,at skolen og underviserne gør meget for at tilpasse niveauet til den enkelte elev.

Hvad synes du, du har fået ud af at gå på FHF? Jeg har uden tvivl fået den undervisning, jeg havde forventet. Ligeledes har undervisningen, og særligt mine valgfag, udvidet min viden inden for fag, jeg normalt ikke ville have haft mulighed for at fordybe mig i.

Jacob Sejergaard Sørensen

Inden jeg begyndte på FHF, havde jeg holdt fem fri-år med ufaglært arbejde, rejser, højskole og lignende. Det var fem udbytterige år på det menneskelige plan, men efterhånden begyndte der at melde sig en lyst med hensyn til at udforske det intellektuelle. Kursisterne på Frederiksberg Hf kursus
I min søgen efter at finde et sted, der passede til netop mig, fandt jeg FHF, som definerede sig selv som et hf-kursus for modne unge.

I en alder af 22 med en masse spændende oplevelser i rygsækken og stor lyst til at finde ligesindede var FHF et perfekt sted. Her fandt jeg mig godt tilpas i et studiemiljø med en passende ironisk distance til egne planer for fremtiden og en afslappet og seriøs stemning blandt lærerne.

I de to år, jeg uddannede mig på dette sted, fandt jeg dog ud af, at jeg ikke bare blev udfordret intellektuelt, men også menneskeligt. Vi var alle studerende i én og samme båd, men samtidig havde vi vidt forskellige baggrunde, som gjorde det til et studie i sig selv at være sammen hver dag og udfordres til at have en god og givende skolehverdag sammen.

Det lykkedes for os, og vi kom i mål sammen med hvide huer og mod på livet. Hvis du vil, kan det også lykkes for dig!"

Nynne Marie Gjerlang

(Hf-årgang 2007) Hvilken baggrund havde du, da du startede på FHF? Jeg har været en del omkring inden jeg startede på FHF. Jeg har gået på en privatskole fra børnehaveklassen til og med femte. Derefter tog jeg sjette, syvende og ottende klasse på Kirkebjerg skole. Kursisterne på Frederiksberg Hf kursus Derefter gik jeg et år på efterskole i Tølløse, efterfulgt af et år i 10. klasse på Johannesskolen.

Da jeg ikke anede, hvad jeg skulle efter 10. klasse og ikke følte mig klar til at tage en gymnasiel uddannelse, valgte jeg at starte på Socialog Sundhedsskolen, hvor jeg på 14 måneder blev uddannet til social- og sundhedshjælper. Denne uddannelse brugte jeg, efter det endte uddannelsesforløb til at arbejde i hjemmeplejen i ni måneder. Og så meldte jeg mig ind på FHF. Hvordan har din oplevelse af at være elev på FHF været med hensyn til det sociale miljø på skolen? Jeg syntes, det var rigtig rart at komme tilbage i en skoleklasse og være sammen med jævnaldrende igen. Sammenholdet i vores klasse var godt, selvom vi alle var meget forskellige. Både med hensyn til fagligt niveau, fritidsinteresser og baggrunde. Hvis man selv gider at gøre noget, er der mange muligheder for at være social på FHF, både i og uden for skolen. Hvordan har din oplevelse været af lærerne og af undervisningen? Jeg er stadig meget imponeret over det faglige engagement hos lærerne. Man kan virkelig mærke, at de har lyst til at lære eleverne noget og indføre dem i det fag, de hver især underviser i og elsker. Det har smittet meget af på mig. Selv i forhold til matematik! "Lærernes engagement og deres glæde ved at undervise har for mit vedkommende været det bedste ved at være elev på FHF." Hvad synes du, skolen har gjort for at tilgodese netop dine behov som studerende? Skolen har gjort det, at den har ansat en fantastisk lærergruppe, der giver udtryk for at elske det, de laver. Når undervisere viser glæde og engagement smitter det af på eleverne, og det gør sig virkelig gældende på FHF. Hvad synes du, du har fået ud af at gå på FHF? Jeg fik og har fået lyst til at lære og læse for min egen skyld, og ikke fordi min mor sagde, at jeg skulle.

Laura Peen 2.Z

Hvilken baggrund havde du, da du startede på FHF? Jeg havde gået på gymnasiet i 2 år. Jeg valgte så at skifte til Frederiksberg HF, da jeg flyttede ind til København og gerne ville have nogle bedre faglige resultater. Kursisterne på Frederiksberg Hf kursus Hvordan har din oplevelse af at være elev på FHF været med hensyn til det sociale miljø på skolen? FHF er proppet med forskellige typer, hvilket giver et rigtig fedt socialt miljø, hvor der er plads til alle. Vi har alt fra et festudvalg til et marathon team, så jeg syntes at der er lidt for enhver smag. Hvordan har din oplevelse været af lærerne og af undervisningen? Ligesom eleverne er lærerne også meget forskellige. Det giver en stor variation i undervisningen, og er i mange tilfælde meget inspirerende. Hvad synes du skolen har gjort for at tilgodese netop dine behov som studerende? Skolen har et rigtig godt team med engagerede studievejledere, og faglærerne er altid friske på at tage en god diskussion op. Derudover gør skolen også meget for det sociale miljø – så det er slet ikke så slemt at tage en studentereksamen alligevel.
Hvad synes du, du har fået ud af at gå på FHF?

Ud over et rigtig godt fagligt grundlag har jeg fået en masse dejlige venner. Jeg har fået en masse nye interesser for emner jeg ikke kendte til før jeg kom til skolen.

Eleverne om HF's betydning:

❝ Det har betydet alt for mig, da jeg ellers ikke ville have haft mulighed for at læse videre på noget, der interesserer mig.

Skolen gjorde det muligt for mig at koncentrere mig nok til, at jeg kunne få det gennemsnit jeg behøvede.

Jeg er ekstrem taknemmelig for mange af de dygtige lærer, der er ansat og i det hele taget muligheden for en chance til efter at være droppet ud af gymnasiet. ❞

❝ HF var ekstremt vigtigt for mig. Jeg droppede ud af gymnasiet midt i 2. g, da jeg hverken havde motivationen eller ambitionerne.

Efter 2 sabbatår havde jeg ambitionerne, men manglede nok lidt motivationen. HF ændrede det.

FHF var et sted hvor unge mennesker i alle afstøbninger mødes, med det fælles klare mål, at få en studentereksamen.

På FHF fik jeg venner for livet, jeg fik mod på livet og jeg havde det hysterisk morsomt imens. HF og mine kammerater fra FHF har ændret mit liv og min person for det bedre. ❞

❝ Det har åbnet helt nye muligheder for mig.

Jeg troede ikke, jeg gad tage en gymnasial uddannelse, for jeg vidste ikke, hvad jeg skulle bruge den til.

Nu er jeg bare virkelig glad for at have brugt de to år fornuftigt, så jeg kan læse videre på min drømmeuddannelse. ❞

❝ Da jeg startede på HF, havde jeg slet ikke overvejet at læse journalistik eller at gå på universitetet.

Men undervejs fik jeg modet til at gå efter det, jeg allerhelst ville.

Selvom jeg ynder at beskrive øjeblikket, hvor det slog mig, at jeg skulle være journalist, som kommende ud af det blå, så skete det nok gradvist.

Jeg fandt ud af, hvor dygtig jeg var til rigtig mange fag, og det gjorde, at jeg turde kaste mig ud i journalistikken. ❞

❝ Den har givet mig muligheden for at få min karriere drømme opfyldt, samt givet mig lidt 'akademisk' selvtillid. ❞

❝ Jeg havde været ude af skolesystemet i nogle år og var derfor lidt ældre end gennemsnittet i en almindelig gymnasieklasse så på baggrund af det valgte jeg at tage en HF hvor folk var på samme alder som mig.

Det var fedt at komme tilbage på skolebænken og ikke føle sig helt på bar bund og næsten alle havde noget andet end folkeskolen med sig og det var fedt at få udviklet sin horisont på den måde. ❞

❝ Jeg kunne få en boglig uddannelse selvom min tid i folkeskolen var rigtig dårlig.

Jeg troede jeg var dum indtil jeg fik et gennemsnit på 11,3 på jeres skole og kunne gennemføre jordemoderuddannelsen til topkarakterer.

Snart skal jeg ud og rejse med Læger uden grænser og på den endnu længere bane drømmer om at tage en kandidat i jordermodervidenskab. ❞

❝ Jeg var rigtig glad for at gå på Frederiksberg hf, da jeg lærte en hel masse. Lærerne på skolen var dygtige og engageret sig meget for deres elever.

Jeg havde b.la. en lærer som hjalp mig rigtig meget, i en fag jeg havde svært ved, tusind tak for det. - Jeg vil hel klart anbefale Frederiksberg Hf til andre.

Efter HF startede jeg på laborant uddannelsen, som jeg lige har afsluttet i februar 2016. Jeg arbejder nu på statens serum institut. ❞

Flere kommentarer fra eleverne